torsdag den 12. februar 2015

morgenmad på valentines day // kærlighedsvafler

julie makes - morgenmad på valentines day // kærlighedsvafler


Hvad med at servere vafler til din udkårne på valentines day? Eller på hvilken som helst anden dag, en du har kær, skal forkæles. Eller måske du selv har brug for at blive forkælet lidt.

På mig hjælper vafler. Altså når jeg har brug for forkælelse. Den er sikker hver gang.

julie makes - morgenmad på valentines day // kærlighedsvafler

Jeg tog udgangspunkt i denne her opskrift og serverede dem med små klatter af flødeskum og jordbær.

Her kommer opskriften som jeg lavede den.

150 gram hvedemel
1 teske natron
20 gram rørsukker
2 teskeer vaniljesukker
30 gram smør, smeltet
2 1/2 deciliter letmælk
1 æg størrelse M/L


De våde ingredienser, smeltet smør, mælk og æg røres sammen i en skål. De tørre ingredienser, mel, natron, rørsukker og vaniljesukker blandes i lidt af gangen og der røres indtil der ikke er flere klumper.

Vaffeljernet varmest og og der kommes lidt smør på.
Som regel bruger jeg en sovseske til at øse dejen fra skålen over på jernet. Der skal 1 1/2-2 skeer på og de bages indtil de er gyldne.

julie makes - morgenmad på valentines day // kærlighedsvaflerJeg er sikker på, hvem end du vil forkæle med vafler til morgenmad, vil få en helt fantastisk dag. Min lillebror kalder den slags for "gude-morgenmad".

Hvad plejer du at lave til morgenmad til en du skal forkæle? For mit vedkommende er morgenmad på sengen heller ikke at kimse ad.

xo. julie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar