mandag den 12. januar 2015

At sige farvel til det gamle og hej til det nye

Det har ikke været sådan lige, at skulle acceptere at året var slut. 2014 var fuld mange ting, oplevelser, følelser og begivenheder som jeg ikke var klar på at slippe. Derfor har det også taget mig lidt tid at finde herind igen. Jeg savner at blogge men ordene fløj rundt i mit hoved, uden at blive sat sammen til rigtige sætninger.
Starten af 2015 har været lidt ligesådan, og så alligevel har det hjulpet at få 2014 lidt på afstand, for at kunne samle mine tanker.

2014 startede med at jeg stod uden job, efter jeg blev færdig med min uddannelse sidst i 2013. Hvorefter jeg fik et vikarjob, hvor jeg blev tilbudt en fastansættelse, som jeg takkede ja til og dermed blev 2014 mit første år som mere eller mindre færdiguddannet (bliver man nogensinde det fuldstændig?).
Det blev mit første år med "voksen"-sommerferie. Mit første år at skulle arbejde i juledagene uden selv at have bestemt det.
Det blev et år hvor der skete en masse nye ting som skulle fordøjes og bearbejdes.

julie makes - godt nytår


Måske var det også lidt svært for mig at sige farvel, fordi julen ikke blev som jeg havde håbet og troet at den ville. Der skete ting i årets sidste dage, se om jeg skulle tænke på og bearbejde og komme på afstand fra, for at kunne se og huske de gode ting som skete i resten af året.

Nogen gange når man tænker tilbage, uden at have bearbejdet det, husker man kun det negative der skete. Når man så har haft lidt tid, så kan man se tingene på en anden måde, og måske huske på at der også skete andre ting, end kun det negative. Og det er noget jeg vil tage med mig ind i 2015.

Jeg har ikke lavet nytårsfortsæt for 2015 og jeg har tænkt og funderet i mange timer, fordi jeg gerne ville finde ét ord som skulle være det ord der skulle betyde mest for mig i 2015.

Men ét ord er ikke nok. Alle mine tanker, håb, ønsker og drømme kan ikke samles under et ord.
Jeg har dog flere ting, som jeg gerne så skete i det kommende år, fordi jeg ved at det ville gøre at jeg ville kunne finde mere ro i mig selv og i der hvor vi  er i vores liv nu. Der er flere ting mit år gerne må fyldes med.



Positivitet. Jeg vil gerne blive bedre til at se lyst på ting, ikke fordi jeg selv syntes jeg er dårlig til det i dag. Faktisk får jeg ofte af vide at jeg er positiv eller at jeg har et positivt sind. Men jeg tror at det er noget man skal blive ved med at tro på og øve sig i, for det kan være nemt at falde ned i et negativt mønster, som man ikke altid kan se sig selv ud af, eller skal have hjælp til at komme op af.


Sundhed. Jeg vil gerne blive bedre til at motionere, gøre det regelmæssigt og gøre det til en del af min liv. I efteråret 2014 startede jeg på at gå til yoga og spinning, og det vil jeg gerne fortsætte. På et tidspunkt vil jeg også gerne tage fat i løb, fordi jeg gerne vil have noget man kan gøre, uden at skulle have et hold og en instruktør til at bane vej.  Desuden håber jeg også vores år vil være uden sygdomme, for det er hårdt når ens kæreste er syge. I 2014 har det stået på diskusprolabser, nye hofter, demens og brystkræft i nærmeste familie og det krydser jeg fingre for, er et overstået kapitel.


Organisering. Vores hjem trænger til at blive organiseret bedre. Vi bor småt og jeg tror på at hvis vi fik ryddet ud og rodet op og organiseret os, ville vi blive gladere for at bo hvor vi bor og vi ville diskutere mindre om ligegyldige ting som rod. Ikke fordi vi gør det meget, men jeg er og bliver et rodehoved og min impulsivitet gør at jeg ikke altid lige får ryddet op inden jeg foretager mig noget nyt. Hvis vi havde færre ting, ville det kunne skabe bedre overblik og ting kunne have sin egen plads, så det ikke ville flyde med rod alle vegne i en travl hverdag.


Kreativitet. I 2015 vil jeg lave flere kreative ting, jeg vil udfolde mig selv, udfordres, glædes, ærges og nyde. Jeg elsker at lave kreative ting, og dette år skal fyldes med det jeg elsker. Jeg vil gerne udvikle mig inden for fotografering, origami, og syning, og jeg vil gerne tage et kursus i keramik og lære grafisk tryk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar