lørdag den 16. august 2014

pesca caprese


I øjeblikket kan du ikke gå i supermarkedet eller i en grønthandler uden af finde ferskner i mængde-vis. Så jeg tænkte (og så mange andre har tænkt det samme) hvorfor ikke kombinere det med den salat elsker aller mest, salaten jeg altid sværger til når jeg er idé forladt omkring aftensmads tid, min yndlings salat of all times: caprese!

Jeg har valgt at bruge de små flade doughnut ferskner, da jeg er vild med deres farve og fasthed, og smag vel og mærke. Den er ligesom mere blød i det. Hvis en smag kan være det. Men hvis du bedre kan lide almindelige ferskner, eller nektariner, your choice.

Til Pesca Caprese skal du bruge;

frisk basilikum
mozzarella
doughnut ferskner
olivenolie
salt og peber

Mængder alt efter hvor mange der skal spise salaten, og om den skal fungere som sidetallerken eller fuldt måltid. For ja, jeg spiser den som fuldt måltid. Faktisk var tallerkenen her, min aftensmad den anden dag. 

Til en tallerken som vist, brugte jeg 3 ferskner og en blok mozzerella. 

Hvis den skulle fungere som sidetallerken sammen med andet, ville jeg nok lave 1 1/2 eller dobbelt portion til 4 personer.


Er du også vild med doughnut fersknerne, og kunne du tænke dig at prøve denne version af en caprese salat?

xo. julie


Ingen kommentarer:

Send en kommentar