tirsdag den 5. august 2014

at finde en ny vej hjem // finding a new way home



da jeg tog billederne til dette indlæg, planlagde jeg det meget anderledes end hvad der ender med at komme ud på skrift nu. fra start af ønskede jeg blot at skrive nogle tanker ned, omhandlende at det kan være sundt en gang i mellem at ændre lidt på rutinerne. for eksempel at køre en ny vej hjem fra arbejde. det var nemlig hvad jeg gjorde da jeg tog billederne. 
jeg fandt en ny vej hjem. 
i lang tid havde jeg cyklet den samme vej frem og tilbage hver dag til og fra arbejde. eller, alt er relativt, for i virkeligheden har jeg jo kun haft det job siden februar, så om det er lang tid eller ej, er relativt. i dette tilfælde føltes det som lang tid. 
men som jeg uploadede billederne til computeren kom der pludselig en masse andre tanker op i mit hoved, om det at finde en ny vej hjem.
af finde hjem i den forstand, at finde vejen til det sted hvor man hører til. tanker om hvorvidt jeg er der i livet, hvor jeg gerne vil være. 
om jeg får det ud af det som var min plan, om jeg får det maksimale ud af den - igen, relativt, korte tid som man er givet her på jorden.


muligheder opstår, nogen passerer uden man når at blinke, og andre bliver ved at rumstere i ens tanker, måske ikke reelle muligheder, men også bare drømme, ønsker og idéer. nogen får vand og energi til at spire og blomstre.
og pludselig opstår tanken om, om man skulle gribe drømmen og få det maksimale ud af det hele. eller i det mindste prøve.
men i virkeligheden sidder man egentlig tilbage med det helt grundlæggende; at turde.


hvor er modet? jeg tror jeg er en over-tænker. jeg tror vi er mange af den slags. overtænkere. men det eneste man egentlig får ud af det, er vel en masse uforløste drømme. måske skal man en gang imellem bare springe ud i det, uden at overtænke.  uden af have fast grund under fødderne. men en dejlig susen i maven over at man prøver at udleve en af de drømme som har spiret længe.
måske det blot starter med at man finder en ny vej hjem fra arbejde, og at det giver energi og mod til at vove sig derud, hvor det er lidt mere skelsættende. på rystende grund. spændende, nervepirrende, boblende, rystende grund.


og selvom alle disse tanker bobler rundt i en stor mudderpøl af tanker, og her bliver nedfældet en tusinde del af dem på skrift, er jeg ikke kommet nærmere det at tage en beslutning om hvorvidt en af mine drømme, om end den største, skal forfølges.
og tænk så, at det at finde en ny vej at cykle hjem fra arbejde, kan sætte så mange frø i jorden og tanker i gang.
jeg håber jeg tør, for en gang skyld, ikke at overtænke, men blot at springe ud i det.
og jeg håber det samme for dig.


i've found a new way home from work, and it have been filling my mind with thoughts about, if i am the right place in my life. if i'm getting enough out of my life. we are placed here on earth in a borrowed amount of time, and i want it to be a hell of a time. i want to accomplish my goals and live my dreams, but i'm scared and i overthink. i just wanna be, and do. i wanna, at least, try.
my thoughts are wandering and filling my mind up. i feel overwhelmed. who could have known that finding a new way from work could fire up all those kinds of thoughts and feelings.
i hope i dare doing, and not just dreaming, and i hope the same for you.
don't overthink, just do it.

xo. julie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar